Każda firma działająca w branży ochrony powinna spełniać szereg wymogów prawnych związanych z koniecznością posiadania odpowiednich koncesji i zezwoleń, a także podlegać okresowej kontroli ze strony służb. Co poza tym powinno być charakterystyczne dla firm, których zadaniem jest ochrona naszego mienia, zdrowia i życia? Jedną z głównych kwestii, której przyglądamy się w tym artykule, jest kwestia związana z jakością obsługi stacji monitorowania alarmów (SMA), a dokładniej cech profesjonalnego operatora.
Zanim zastanowimy się nad tym, dlaczego powinniśmy zwracać szczególną uwagę na sposób funkcjonowania i jakość obsługi stacji monitorowania alarmów w firmie, która będzie zajmowała się kwestiami naszego bezpieczeństwa, pokrótce opowiemy Wam o tym, jakimi cechami powinien odznaczać się profesjonalny operator stacji monitoringu alarmu.
Oprócz odpowiedniego przeszkolenia, co jest sprawą kluczową i bezdyskusyjną, jedną z kluczowych cech związanych z fizycznymi predyspozycjami do wykonywanej pracy operatora, na które powinniśmy zwrócić uwagę u kandydata na stanowisko fachowca obsługującego stacje monitorowania jest dobry wzrok oraz spostrzegawczość. Dla większości z nas jest to kwestia oczywista, lecz w tym przypadku wymaga doprecyzowania o takie możliwości jak zdolność rozróżniania kolorów, umiejętność koordynacji oko-ręka, a także podążania wzrokiem za obiektem ruchu, zdolność do szybkiej detekcji ruchu oraz jak najkrótszy czas reakcji na odbierany bodziec wzrokowy. Ponadto, wysoka percepcja głębi ostrości i perspektywy widocznej na ekranie monitora.
Jeśli zaś chodzi o cechy psychologiczne, operator nadzorujący stacje monitoringu, powinien odznaczać się przede wszystkim zaangażowaną postawą widoczną m.in. w odporności na monotonię, a z drugiej strony rozwiniętą spostrzegawczością i umiejętnością wyłapywania istotnych sygnałów. Niemniej ważna jest podzielność uwagi, dobra pamięć i orientacja przestrzenna, która wraz z wyobraźnią i zdolnością do logicznego myślenia i przewidywania możliwych zdarzeń, stanowią zestaw cech, które powinny wyróżniać pracownika odpowiedzialnego za monitorowanie.
Dlaczego są one tak ważne? Ponieważ bezsprzecznie przekładają się one na realne zwiększenie poziomu bezpieczeństwa zabezpieczanych obiektów. Obecność człowieka wspiera efektywność systemów monitorowania, m.in. dlatego, że ma wymierny wpływ na liczbę wykrywanych zdarzeń niepożądanych, jak też jest on w stanie z większą pewnością określić sytuację związaną z wystąpieniem fałszywych informacji alarmowych. Dodatkowe zalety wynikające ze współpracy człowieka z systemami powiadamiania alarmowego, to także szybka reakcja w razie wystąpienia zagrożenia związana z możliwością natychmiastowego powiadomienia służb interwencyjnych czy szybkie skierowanie na miejsce patrolu ochrony.
Wracając do zagadnienia, które dotyczy zapewnienia odpowiednio wysokiej jakości obsługi, której wymaga stacja monitorowania alarmu, z pełnym przekonaniem należy stwierdzić, że nie jest to możliwe bez stałej współpracy i 24h/7 obecności i zaangażowania posiadających niezbędne kompetencje, zarówno psychiczne jak i fizyczne oraz odpowiednio przeszkolonych pracowników, z którymi klienci mogą kontaktować się bez obaw przez całą dobę.
Każda firma dostarczająca usługi z zakresu ochrony fizycznej oraz zabezpieczeń technicznych stawia sobie indywidualne cele i kieruje się własnym, określonym systemem wartości. Jednym z głównych celów firmy Interfach w kontekście usług monitoringu alarmowego i wizyjnego, jest zapewnienie naszym klientom najwyższych standardów obsługi. Rozumiemy przez to tworzenie zespołu odpowiednio przygotowanych i przeszkolonych ludzi, którzy obok tego, że są profesjonalistami w swojej dziedzinie, to charakteryzują się także empatią i otwartością, dzięki czemu posiadamy system monitoringu na najwyższym poziomie, a klienci wybierający monitoring w naszej firmie mogą liczyć na szybki kontakt z operatorem w momencie wystąpienia zagrożenia.